San Francisco!

Kom ju på att jag helt hade glömt bort att blogga om när jag, Sara och Emma var i San Francisco förra helgen. Jag har så himla många bilder att visa, så jag tänker de för det mesta tala för sig själv. Men jag sammanfattar dagarna lite i ord med. 

Fredag

Denna dag började tidigt och vi var på flygplatsen redan runt fem-tiden! Lite innan nio landade vi i ett soligt SF och vi tog tunnelbanan in till stan där vi gick längs alla pirer för att komma till vårt hotell som låg bara några block från Fishermans wharf. Efter att ha lämnat väskorna i bagagerummet, köpte vi med oss lunch från Trader Joe's och satte oss i en park och njöt. Vi promenerade sedan runt längs pier 39 och waterfront, där allt var väldigt mysigt och fint tyckte jag. 

Eftermiddagen spenderades ute på det ökäna fängelset Alcatraz, där vi gick en rundtur med bandspelare och fick höra hela historien som hade utspelat sig på ön. På kvällen mötte vi upp vår Jossan för middag på Cheesecake. Eftersom dett var typ den längsta dagen jag levt så slocknade vi redan runt tio. 






Framme!


Bay bridge




























Så nära, men ändå så långt bort!


Smitvägen



Lördag

Solen lyste även denna dag och vi drog iväg till subway för att käka frukost. Sen bjöd dagen på gå, gå och gå och vi hann med att se Lombard street, Coit tower och utsikten därifrån, Chinatown, en kyrka, en liten gatufestival för att sedan käka en tretimmars-lunch ute på Cheesecake's uteservering på åttonde våningen vid Union square. 

Det sjukaste händer när vi kommer till Union Square och ska fotografera ett stort hjärta som står som en staty. Då tycker jag mig höra att någon ropar mitt namn och jag snurrar runt för att se om jag hittar något igenkännande ansikte. Och där står hon! Madde från New York!! Vi träffades på au pair skolan och var alla en del av det tajta svenskgänget så vi hörs då och då för att se hur det står till. När jag var i NY för dryga månaden sen, möttes vi självklart för en fika och jag visste egentligen att hon skulle till SF denna helg, men vi hade inte hörts om att ses. SJÄLVKLART springer vi på varandra mitt i SF! Sjukt men kul :D

På kvällen blev det god dricka på rummet som ledde till utekväll. Sjuk kväll men satans så roligt! En kväll jag aldrig glömmer! 




Det tog på vaderna!




Lombard street!














Utsikten från Cheesecake!


Fina brudar på taket!







Söndag

Finaste dagen av de tre dagarna och temperaturen letade sig upp runt 25. Vårt mål för dagen var Golden Gate-bron, så efter att ha checkat ut och käkat frulle började vi traska. Att sträckan var ca 6-7 km dit gjorde inte så mycket i det fina vädret och med den vackra omgivningen. Skovalet kan ju dock diskuterats då jag valde mina platta ballerina. De är inte så fräscha nu och mina fötter mådde inte så bra dagarna efter. Men vi kom iaf till vårt mål och det är ju heöt sjukt egentligen hur en vanlig simpel hängbro kan få så mycket uppmärksamhet. Men oj, så fin och mäktig den är! 

Vi var sedan ute på flygplatsen i god tid. Så god tid att vi hann med ett tidigare flyg hem. Så istället för att lyfta från SF 21.20 så var vi hemma i Seattle runt 21. Himlans gött! 

Toppenresa med andra ord!! 






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0