This just gotta be a good life

Vilken toppenhelg!! Den hade allt. Fest, sol, värme, bio, middag på Cheesecake, bbq och häng med mina underbara vänner! 

I fredags så tog jag bussen ut till Steffi efter att jag slutat jobba. Hon plockade upp mig och vi åkte direkt till hennes kompis Jason. Där hängde vi med lite kompisar, spelade tv-spel och varje gång man förlorade fick man ta en shot. Kan ju säga att jag inte är en pärla på tv-spel men sjukt kul var det! Sedan sov vi där över natten. 

lördagen vaknade vi upp till strålande sol och jag och Steffi körde drive-in Starbucks innan vi for hem till mig. Där väntades en liten hej då-bbq för de närmsta sörjande. Haha nej skämt och sido, jag hade bara en liten tillställning för några grannar och de få kompisarna som är kvar. Vi grillade hamburgare, satt och pratade och göttade oss i solen. Barnen var extra exalterade eftersom Erik dök upp och han gav Oliver bollen med autografer från alla Sounders-spelare som han lovat. Oliver var i himmelriket :) 

Senare på kvällen festade jag och Emma till det här nere i min källare. Samtidigt satt vi och kollade hur mycket csn-lånet låg på, hur lång tid det skulle ta att betala tillbaka och hur mycket vi kommer tjäna när vi är klara med universitetet. Som Emma sa: Jag tror vi är redo för att börja plugga nu, när vi sitter och kollar på allt sånt här när vi förfestar haha! Sen bar det av ner till stan där vi mötte upp min kompis Ian och några kompisar till han. Vi gick runt bland lite olika barer och hade det trevligt. Jag var inte hemma i sängen förens fram emot fem-tiden. 

Upp vid nio på söndagen för att slänga ihop lite chokladbollar som jag skulle ta med mig till mitt au pair-möte. Vi skulle ha en host family picknick, men eftersom min v-familj var upptagna så hängde Emma med istället. Denna dagen var den finaste och varmaste av alla och jag tror att temperaturen steg upp emot 28 grader! Picknicken var i en park och det fanns mängder med mat. Perfekt för ett par hungriga svenskar! 

På eftermiddagen lekte jag och Emma turister i vår egna stad och åkte med en sightseeingbuss som heter Ride the Ducks. Vi kan ju egentligen alla ställen, men det är lite speciellt för att de spelar massa musik som man ska sjunga med till i bussen och det är riktigt go stämning. Så det var absolut bra att vi gjorde det innan vi åker hem :) På kvällen mötte vi upp Rebecka, Ann och Karin för att fira Rebecka som fyllde 21. Vi käkade supergod middag på Cheesecake Factory och jag och Emma blev för andra gången denna dag otroligt mätta! Efter middag gick vi på bio och såg "Friends wirh benefits". SJUKT BRA!!! Se den :) 

En topptopp helg med andra ord! Och nu är det endast 17 dagar tills jag landar i Sverige.17!!!

Nu blir det te och Desperate Housewives i sängen. 

Nattinatti!




















Det coola med den här turen är att bussen blir till en båt när man ska 
ut på vattnet! :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0