Midsommar

Nu kommer ett litet inlägg om vad jag hade för mig på midsommarafton! Inte riktigt som Sverige men man får göra så gott man kan när man inte är hemma och jag tyckte vi gjorde det på bästa sätt. 

Under dagen åkte jag och Malin ner till IKEA och köpte sill, knäckebröd, lakrits och andra svenska grejer vi ville käka på kvällen. 


Efter att jag slutat jobba, slängde jag på mig den lilla blommiga och gick ner till Swedish Cultural Center där det var midsommarfirande. Erik signade många autografer och fick sitta vid honörsbordet. De hade en stor midsommarstång inne i lokalen och massa midsommarmat. Det enda som var helknäppt var att de hade flugit in två FINSKA musiker som sjöng några låtar på finska och tänkte väl att det skulle vara lite skandinavisk musik på midsommar. Men vilken svensk vill höra musik på FINSKA på midsommar? Nae, det kändes faktiskt sjukt konstigt och man fattade ingenting. 


Finnarna!


Malin och Anna var midsommarfina!


Och så här tyckte Erik om musikvalet..


Fyndigt!

Sedan begav vi oss iväg till Magnolia Park där massa andra svenskar stod och tryckte under partytält, då det självklart hade börjat regna lite. Som tur var slutade det hyfsat snabbt och vi firade vidare med femkamp, dans runt stången, svensk mat, snappsvisor och gott i glaset. 

När klockan närmade sig midnatt så "stänger" parken. Sjukt dum regel de har här i USA att man inte får vistas i parker när man vill och hur mycket man vill. Men men, humöret åkte inte ner för det utan vi drog vidare till en bar i magnolia för att sedan åka på efterfest. Klockan fem var det ljust och jag och Malin kom hem i samma veva. Jag somnade gott på Malin och Eriks soffa efter en mycket lyckad kväll!


Emma och Markus




Ann och Rebecka











Au pairer hela bunten















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0